Jaarverslag 2017 Activiteitencommissie .

Beste bestuursleden, hierbij een verslag van de activiteitencommissie van het jaar 2017.

De geplande activiteiten waren :

Kaart/dart avond op 17- februari en 3 november.

De paasbingo 14 maart en kerst bingo op 16 december

De verkoop ruilbeurs op 11 maart

De verzorging voor het bestuur van de vrijwilligers avond op 19 mei.

Zoals afgesproken. De vrijwilligers van het jaar 2016 zijn in de Nieuwjaars rede door het bestuur met een cadeau gehuldigd. Dit was Mia en Jos v Engelen.

Voor de Dart/kaartavonden was het een gezellige samenzijn waarbij de plezierige omgang met elkaar in een hoog vaandel staan.

De onderlinge strijd is natuurlijk aanwezig voor de felbegeerde prijzen, onze standaard drank schrobbelaar is natuurlijk voor de winnaars een verdiende trofee. Dit jaar hadden we de verrassing dat niet de winnaar met de schrobbelaar aan de haal ging maar we hebben het eerlijk verloot onder de deelnemers. Elke jaar verzinnen we weer iets ludieks.

De Paasbingo en kerstbingo zijn een activiteit die bij aanmelding in korte tijd is volgeboekt.

De kerstbingo van dit jaar was weer heel gezellig en we hebben ook een aantal nieuwe personen gezien die het erg goed naar hun zin hadden. Het dubbele bingo viel nu mee. Dit was mede door verschillende druk van boekjes, was vorig jaar wel anders met hetzelfde boekje.

Voor de vrijwilligersavond was zoals gewoonlijk een BBQ georganiseerd.

Het weer was best goed te noemen en na de nodige drankjes werden toch weer de hamers en spijkers gezocht voor het spijker slaan.

Aansluitend is er door alle vrijwilligers gezamenlijk het opruimen begonnen, dit is nu een heel stuk makkelijker daar we in de ruime hal alle ruimte hebben voor het goed opbergen van de tenten.

De Ruilbeurs was best een geslaagde dag.

In de Tilburgse koerier was melding gedaan van het evenement, dit geeft niet altijd het voordeel dat er veel publiek op af komt.

Het aantal bezoekers viel ook wat tegen, het blijft altijd moeilijk om de juiste datum hiervoor te prikken, er is ook zoveel anders te doen.

Al met al kunnen we wel stellen dat de stand houders het goed naar hun zin hebben gehad en best wel het e.e.a. hebben verkocht.

De nieuwe aanbouw heeft goed geholpen in het binnen opstellen van de artikelen die te koop waren. We kunnen wel zeggen dat ook op een regenachtige dag men toch droog kan shoppen.

Hopende hierbij voor het bestuur een juist overzicht van activiteiten 2017 te hebben weergegeven.

Wij danken als commissie voor het vertrouwen van het bestuur en willen graag de activiteiten voor 2018 weer voor de Ruischvoorn behartigen.

Indien er suggesties zijn vernemen wij graag, nieuwe zaken opzetten is altijd leuk.

Zo zal mogelijk face boek ook in 2018 iets kunnen gaan betekenen voor de Ruischvoorn.

Gr Theo